Zīmējam un gleznojam attālināti Kauguru pamatskolā

  • Print

 

Zīmēt, gleznot, pētīt un noskaidrot bez skolotāja klātbūtnes – tā ir šī gada realitāte skolā. Bērniem attālināti ir jātiek galā ar visu, pretī saņemot tikai komentāru vai ieteikumu. Skolēniem padomus sniedzu gan ar skaidrojošām vēstulēm, YouTube klipiem, gan izmantoju uzdevumi.lv piedāvāto materiālu, tāpat arī devu saites uz muzejiem. Tas nozīmē, ka bērniem pašiem daudz jāskatās, jālasa pirms ķerties pie zīmējuma veidošanas. Tas nav viegli un bieži daudz kas tiek nesaprasts, pārprasts un neieraudzīts. Katram iesūtītajam darbam rakstu vērtējumu ar pamatojumu. Vienmēr skolēniem ir iespēja saņemto vērtējumu uzlabot.

Ieskatam daži no šāda veida tematiem un uzdevumiem, ko saņēma skolēni:

Ar krāsainiem darbarīkiem, līniju un laukumu veidā attēlo kādu no rudenīgām sajūtām (skumjas, nogurums, brīnuma gaidas, miers u.c). Neaizmirsti darbā iekomponēt sajūtu nosaukumu.

Nofotografē kādu savu tuvinieku vai sevi. Ar zīmuli skicē šī cilvēka portretu. Centies attēlot vai noskaidrot līdzību. Iesūti gan fotogrāfiju, gan zīmējumu!

Atceries, kas ir pretskats, profils. Nosūti man divas atbilstošas fotogrāfijas vienam dzīvniekam, putnam vai citai radībai.

Sameklē sirreālisma definīciju un atsūti man + apraksti vienu aplūkoto darbu - kas  ir autors, ko viņš attēlojis un ko gribējis pateikt ar šo darbu.

Šogad 150 gadu jubileju atzīmējām Jūlijam Maderniekam. Valsts Mākslas muzejs piedāvāja dažādu informāciju arī skolēniem, ko iekļāvu uzdevumos:

Noskaidro un apraksti, kas ir J. Madernieks, kādēļ mūsu mākslai šis vārds ir svarīgs. Vai Tev iepatikās kāds no viņa darbiem un kāpēc? Pievieno attēlu!

 

Ieej Valsts mākslas muzeja mājas lapā un atrodi Madernieka studiju!   Izpēti Madernieka burtus un pēc video noskatīšanās veidot savus iniciāļus!

 

Jaunāko klašu skolēniem tika dotas 10 mīklas, kuras atminēt palīdzēja mākslinieka darbu fragmenti.

Pavasari gaidot, mūsu skolā tāpat kā visā valstī tika rosināts sūtīt bērnus ārā no telpām – dabā. Lūk, daži no maniem uzdevumiem pavasarim:

Agrais pavasaris nāk ar savām krāsu noskaņām, kas vēl nav košas. Cik dažādas krāsas un nokrāsas vari atrast sev tuvējā apkārtnē, parkā, mežā? Esi taču pamanījis, ka egļu zaļais atšķiras no priedes zili zaļā... Veido sarakstu un iesūti man! (Piemērs: lazdu skaru brūnais, kūstošā sniega pelēcīgais utt.) Dari to kopā ar ģimeni!

 

Kā zināms, pūpoliņus raisa ne tikai pūpolkoks, bet arī visi kārklu krūmi. Sameklē VISMAZ  3 dažādus pūpolu veidus, kas atšķiras zara krāsu, lieluma un formas ziņā. Nofotografē tos, vienu no tiem rūpīgi uzzīmē un visu kopā iesūti man!

Ne tikai pavasarī savos uzdevumos esmu aicinājusi skolēnus būt radošiem dabā: rudenī, veicot Land Art uzdevumus - no dabas materiāliem izveidot objektu pie mājas un iesūtīt fotogrāfijas. Labākos darbus esmu publicējusi Land Art grupā, un tie ir saņēmuši dažādu valstu pārstāvju atzinību “Like” veidā.

Arī ziemai bija savs uzdevums - zīmējumi sniegā. To varēja darīt gan ar grābekli, kapli, sausu zaru gan savām pēdiņām.

Sociālajos tīklos ir atrodami daudzi videoklipi, kas māca, kā ātri un viegli tikt pie brīnišķīgām gleznām. Tādus aplūkojot škiet, ka skolotājs vairs nav vajadzīgs. Bet vai visi bērni patstāvīgi spēj apgūt, piemēram, perspektīvas pamatlikumus? Nekas nevar aizstāt tos mirkļus, kad ar mazu padomu, vieglu iedrošinājumu un atbalstu bērns ir radījis brīnumjauku darbu! Un, ja tas vēl nokļūst mazajā klases galerijā, tad lepnums un gandarījums ir gan skolēnam gan man!

Ar nepacietību gaidu laiku, kad atkal varēšu būt klasē kopā ar bērniem un kopīgi meklēt ceļu uz jauniem atklājumiem un atradumiem mākslā!

Vizuālās mākslas skolotāja Ilva Sēne