
Jaunatnes iniciatīvu projekti
Projektu konkursu īsteno Izglītības kvalitātes valsts dienests sadarbībā ar pašvaldībām un valsts profesionālās izglītības iestādēm Eiropas Sociālā fonda projekta "PuMPuRS" ietvaros. Papildus individuālajam atbalstam, ko jau saņem skolēni projekta PuMPuRS ietvaros, tiek atbalstīti arī jauniešu iniciatīvu projekti, lai veicinātu atbalsta aktivitātes jauniešu vidū arī ārpus formālās izglītības.
Atsaucoties uz informāciju, ko sagatavoja Beverīnas novada Jaunatnes lietu speciālisteIlze Ozola Beverīnas novada mājas lapai, 2021. gada 15. martā Beverīnas novada pašvaldība izsludināja jaunatnes iniciatīvu projektu pieteikumu konkursu. Izvērtējot visus projektus ar augstāko punktu skaitu tika izvēlēts Dodkepu.lv iesniegtais projekts “Kamanu suņu sports kā motivātors Kauguru skolas audzēkņiem”. Projekta mērķis ir paaugstināt priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska jauniešu motivāciju mācīties un veicināt līdzdalību ikdienas dzīvē, sniedzot iespēju ārpus stundu aktivitātēs izglītoties par apkārtējo vidi, izmantojot kamanu suņu sporta elementus. Projektā kā galvenās aktivitātes, tās iekļaujot vairāku dienu garumā, paredzētas: iepazīšanās ar kamanu suņu sportu veidiem un aktīva komunikācija ar apmācītiem Sibīrijas Haskijiem bezsniega apstākļos, praktiska darbošanās ar ekipējumu un kamanu suņiem, jauniešiem izmēģinot dažādus kamanu suņu sporta veidus, praktiska nodarbība ar fizioterapeitu par veselīgu dzīvesveidu, jauniešiem apgūstot pamata iesildīšanās/atsildīšanās vingrinājumus, mācoties tos pielietot, pārgājiens, iedvesmojoši pieredzes stāsti, u.c. aktivitātes. Projekts norisināsies līdz 2021.gada 6. decembrim un tajā iesaistīti piecpadsmit 6.-8.klašu skolēni, no kuriem daudzi šīs nodarbības savieno ar projekta "PuMPuRS" individuālo atbalstu. Vairāk par šīm nodarbībām var izlasīt skolas mājas lapāhttp://www.kauguruskola.beverina.lv/index.php/8-jaunumi/533-pumpurs-16
Informāciju sagatavoja J.Endzelīna Kauguru pamatskolas projekta koordinatore Dzintra Sijāte

(Eiropas Sociālā fonda projekts “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai ” – PuMPuRS (projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001)
Veiksmīgi noslēdziess otrais gads, kopš J.Endzelīna Kauguru pamatskolā īsteno projektu PuMPuRS – atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai. Projektā iesaistītie pedagogi – Inga Miruškina, Līva Liepiņa, Ausma Skrastiņa, Līga Gecko, Edīte Puķīte, Mārīte Bisniece un sociālā pedagoģe Maija Vaskinoviča – sniedza individuālās konsultācijas 26 skolēniem gan attālināti, gan klātienē, atbilstoši epidemioloģiskajai situācijai valstī. Pateicoties tam, septiņi projektā iesaistītie devītās klases skolēni ieguva pamatizglītību, atzīstot, ka bez klātienes konsultācijām tas nebūtu izdevies. Dažiem skolēniem uzlabojās gan mācību sasniegumi, gan komunikācijas spējas, paaugstinājās pašvērtējums. Daļai skolēnu bija nepieciešams psihoemocionāls atbalsts, ko pedagogi spēja nodrošināt, jo ir izveidojušās labas savstarpējās attiecības. Skolēni paši atzīst, ka sniegtais atbalsts bija ļoti nepieciešams un lietderīgs. Tas ļāva mazināt attālināto mācību negatīvo ietekmi uz skolēnu mentālo veselību, grūtībām mācīties, nomāktību un depresiju. Pateicoties pedagogu neatlaidībai un meistarībai tika pārvarētas gan komunikācijas, gan tehniskā rakstura, gan psihoemocionālās grūtības. Visiem – gan pedagogiem, gan skolēniem, gan vecākiem – ir liels gandarījums par paveikto.
Informāciju sagatavoja J.Endzelīna Kauguru pamatskolas projekta koordinatore Dzintra Sijāte

(Eiropas Sociālā fonda projekts “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai ” – PuMPuRS (projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001)
No 2019. gada 2. septembra J.Endzelīna Kauguru pamatskola uzsāka darbību Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenotajā Eiropas Sociālā fonda projektā“PuMPuRS”– “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”.
Šī projekta ietvaros kopš 2019./2020.m.g. I semestra tiek sniegts konsultatīvs atbalsts vairākiem 5. – 9. klašu skolēniem. Šajā mācību gadā 28 izglītojamajiem, izvērtējot PMP riskus, tika sastādīti individuālie atbalsta plāni.
Pamatā tiek sniegtas konsultācijas mācību priekšmetos, kā arī konsultatīvais atbalsts, ko sniedz klases audzinātāji un sociālais pedagogs.
Šobrīd izglītojamie saņem individuālas konsultācijas vairākos mācību priekšmetos: matemātikā, latviešu, angļu, vācu un krievu valodā. Projektā iesaistītie pedagogi Inga Miruškina, Ausma Skrastiņa, Līva Liepiņa, Līga Gecko, Mārīte Bisniece, Edīte Puķīte un Maija Vaskinoviča sniedz atbalstu gan skaidrojot un atkārtojot iepriekš apgūto vielu, gan dažādojot pieeju un stratēģijas un mācību līdzekļus izpratnes veicināšanai, kas noder, apgūstot citus mācību priekšmetus. Lai pierādītu, ka mācību process var būt interesants, par projekta līdzekļiem skola iegādājās 3D printeri. Vairāki izglītojamie izmanto iespēju saņemt konsultatīvo atbalstu, kas kļuva sevišķi aktuāls 2020./2021.mācību gada 2.semestrī. Ilgstoši mācoties attālināti, izglītojamajiem ar mācīšanās grūtībām radās daudz jautājumu bez atbildēm, zuda motivācija, krājās iekavētie darbi un nepietiekamie vērtējumi. Ieguvums ir arī tas, ka vairākas PuMPuRa konsultācijas notiek pie pedagogiem, kas nav šī mācību priekšmeta skolotāji stundās, un līdz ar to gaisotne konsultācijās ir brīvāka, skolēni atklātāk izrunā savas problēmas.
Projekts deva ieguvumu arī skolotājām Ausmai Skrastiņai un Līvai Liepiņai, kas piedalījās kursos vasarā. Galvenais moto divu dienu apmācībām “Darbs jaunatnes jomā ar priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska grupas jauniešiem”. PAMANI, PIEEJ, PARUNĀ, PALĪDZI, PASLAVĒ!
Dalīšanās pieredzē vienmēr ir pats labākais veids, kā apgūt kaut ko jaunu vai attīstīt spējas sevī. Sadarbojoties vairākās aktivitātēs ar dažādu novadu skolotājiem, varēja gūt un apmainīties ar informāciju par to, kā visbiežāk bērni nonāk riska grupās, uzzināt, ka tieši motivācijas trūkums ir galvenais iemesls, kādēļ jaunieši nonāk šādā situācijā. Nodarbībās guva idejas, kā veicināt veiksmīgāku sadarbību un attīstīt kompetences darbam ar PMP riska grupas jauniešiem viņu mācību motivācijas paaugstināšanai.
Šogad konsultācijas nepārtraucām arī attālinātajā mācību procesā - tika izmantoti elektroniskie saziņas rīki: skolas e-klase, Google Meet platforma, Whatsapp un citi saziņas veidi. Daudzi skolēni no februāra izmanto iespēju, vienojoties ar pedagogu, ierasties uz klātienes konsultācijām skolā.
Vairāk par projektu “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” (Nr. 8.3 .4.0 / 16/I/001) iespējams uzzināt http://www.pumpurs.lv/
Informāciju sagatavoja J.Endzelīna Kauguru pamatskolas projekta koordinatore Dzintra Sijāte